Preloader

موشن گرافیک | ردپای بهائیت در NGOها

magzin rosha
  • 1405/03/18

بهائیت
  • 1 دقیقه زمان مطالعه

سال ۹۸ بود که اداره منابع طبیعی استان البرز از خانم سین.عین به عنوان عضو فعال تشکل‌های مردمی تقدیر و تشکری ویژه به عمل آورد. اما مدیران عالی استان نمی‌دانستند فردی که به عنوان الگو به جوانان ایران معرفی می‌کنند، یکی از مبلغین فعال فرقه بهائیت است.

گروه محیط‌زیستی «ه.ز» را نیز دیگر متهم بهایی اهل کرج از داخل زندان مدیریت می‌کرد. اتفاقی که نشان می‌داد نفوذ بهاییان در انجمن‌های مردمی به چند مورد محدود خلاصه نمی‌شود و مسئولان باید نظارت‌های جدی‌تری را بر این‌گونه فعالیت‌ها اعمال کنند.

ان‌جی‌او یا همان سازمان مردم‌نهاد، یکی از نهادهای مؤثر اجتماعی در کمک به دولت‌ها و حمایت از مردم محسوب می‌شود. انجمن‌هایی که در پوشش حمایت از محیط زیست، حقوق زنان و کودکان مجوز قانونی می‌گیرند و از سوی نهادهای جمهوری اسلامی حمایت می‌شوند؛ اما دستورات خود را از بیت‌العدل اسرائیل دریافت می‌کنند.

همزمان با ظهور انقلاب اسلامی در ایران و گسترش آزادی‌های اجتماعی، این گروه‌ها بار بزرگی از دوش مشکلات کشور برداشتند. اما این آزادی تبدیل به بهانه‌ای شده برای سوءاستفاده فرقه‌های انحرافی.

همان‌جایی که رهبران فرقه بهائیت زندگی می‌کنند، تشکیلاتی که تاکنون در خفا و انزوا زندگی می‌کرد، حالا در قالب سازمان‌های رسمی به اهداف فرقه خدمت می‌کند.

🎬 ویدیوها

ثبت دیدگاه

دیدگاه ها